Пример креирања класе

Да бисмо у програмском језику C# радили са класама потребно је најпре покренути пројекат – конзолну апликацију. Нашем пројекту додајемо класу како би и класа и главни програм имали исти namespace. Када креирамо класу у Visual Studio-у, то се ради преко Solution Explorer-a: десним кликом миша на назив пројекта, затим на Add и на Class. Тиме се отвара нови језичак са именом фајла у коме је смештена класа, а у списку фајлова нашег пројекта појављује се и наша класа.

dodavanjeKlase

Пример који данас радимо је једноставна класа Tacka и главни програм у коме се приказује рад са овом класом.

Наш пројекат се састоји од два фајла. У фајлу који представља класу (а који смо додали претходно описаним поступком) куцамо следеће наредбе, у делу кода између {} испод class Tacka (у коду који ће се формирати писаће class1 уместо Tacka, али ми ћемо променити назив ове класе, како би се уклапала са остатком програмског кода). Namespace ће вероватно писати ConsoleApplication1, али њега нећемо мењати, јер ће исти тај namespace бити и за главни програм. Неопходно је испред class Tacka додати модификатор public, како би класа била видљива у главном програму. Осим тога, сви елементи класе који треба да буду видљиви у главном програму такође морају имати модификатор public! Програмски код који ми треба да куцамо обележен је плавим словима.

//class1.cs
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace ConsoleApplication2
{
	public class Tacka
	{
		double x,y; // koordinate
		public Tacka(double a=0,double b=0){x=a;y=b;} // konstruktor
		public void tacka (double a, double b){x=a;y=b;} //postavljanje koordinata, stvaranje tacke
		public double aps() {return x;} // dohvatanje apscise (x osa)
		public double ord() {return y;} // dohvatanje ordinate (y osa)
		public double rastojanje(Tacka t)  // rastojanje do tacke
		{ 
			return Math.Sqrt(Math.Pow(x-t.x,2)+Math.Pow(y-t.y,2)); 
		}
		public void citaj() 
		{ 
			x = double.Parse(Console.ReadLine()); 
			y = double.Parse(Console.ReadLine()); 
		} //citanje tacke
		public void pisi()  { Console.Write("("+x+", "+y+")"); } //pisanje tacke
	}
}

Када смо искуцали класу, пређемо на језичак главног програма (program.cs) и у делу између {} испод static void Main(string[] args) уписујемо наредбе главног програма. Поново је програмски код који ми куцамо обележен плавим словима.

//glavni program
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace ConsoleApplication2
{
	class Program
	{
		static void Main(string[] args)
		{
			Console.WriteLine( "t1? "); 
			Tacka t1=new Tacka(); 
			t1.citaj(); //unosenje tacke t1 pomocu metode citaj
			Console.WriteLine("t2? "); 
			double x, y; 
			x = double.Parse(Console.ReadLine()); 
			y = double.Parse(Console.ReadLine());
			Tacka t2=new Tacka(); t2.tacka(x, y); // formiranje tacke t2 pomocu metode tacka
			Console.Write("t1="); t1.pisi(); Console.WriteLine( ", t2=("+ t2.aps() + ", " + t2.ord() + ")"); // t1 pisemo pomocu metode pisi, t2 pisemo pomocu funkcije WriteLine
			Console.WriteLine( "rastojanje="+ t1.rastojanje(t2));
			Console.ReadKey();
		}
	}
}

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s