Рачунарска графика и мултимедија – дефиниције појмова

медиј – начин преноса информација до корисника (може бити писани – новине, електронски – радио и телевизија, а у последње време као приоритетни електронски медиј појављује се интернет!)

дигитална мултимедија – комбинација два или више медија у дигиталном облику (текст, звук, слика, видео, анимација)

рачунарска графика – област информатике која изучава програме за цртање графичких елемената и објеката, али у савременој информатици постала је језик комуникације корисника са мултимедијалним садржајем. Обухвата софтверске и харфдверске технологије које се користе у рачунарским системима за креирање, мењање и приказивање слика меморисаних у дигиталном облику. Рачунарска графика је поље визуелног рачунарства у ком се помоћу рачунара ствара слика, или се мења и подешава слика из стварног света.

интерактивност – могућност да корисник приступа мултимедијалним садржајима и да сам активно контролише садржај или проток информација

мултимедијални систем – све компоненте које учествују у производњи дигиталних мултимедијалних садржаја, њиховој дистрибуцији (преносу и испоруци кориснику) као и њиховом приказивању

За производњу садржаја користе се одговарајући програми (софтвер), рачунари, камере, дигитални, фотоапарати, скенери, микрофони и многи други уређаји. Софтвер обухвата осим различитих програма и алата за рад са појединим компонентама мултимедијалних садржаја (текст, звук, слика, видео, анимација) и посебне алате за интеграцијусвих тих компоненти у јединствену целину. Они се називају ауторским системима (алатима) – пример је Adobe Premier, као представник власничког софтвера, а као представнике слободног софтвера можемо навести: Kdenlive, OpenShot, Lightworks, Blender

Дистрибуција мултимедијалног садржаја може бити:
– online – преко интернета, одмах је доступна
– offline – на преносним медијумима

Примена мултимедијалних садржаја: графички и веб дизајн; област забаве (слушање музике, гледање видео садржаја, мултимедијалне игре); пословање – ефикасно средство за презентацију и продају; образовање – мултимедијалне анимације, учење на даљину…

навигација – кретање по страницама и сајтовима помоћу линкова. Линк може бити било који елеменат мултимедије (текст, слика, видео) који својим изгледом или садржајем асоцира на линк коме води. Навигациони елементи:
– дугмад
– хипертекст – део текста који је обележен на одговарајући начин (обично плаве боје, подвучен). Када се кликне на тај текст – отвара се одговарајућа страница на интернету или се покреће одговарајући мултимедијални садржај. Употребом хипертекста који води ка другим врстама садржаја (графика, звук, видео) настаје хипермедија.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s