медиј – начин преноса информација до корисника (може бити писани – новине, електронски – радио и телевизија, а у последње време као приоритетни електронски медиј појављује се интернет!)
дигитална мултимедија – комбинација два или више медија у дигиталном облику (текст, звук, слика, видео, анимација)
рачунарска графика – област информатике која изучава програме за цртање графичких елемената и објеката, али у савременој информатици постала је језик комуникације корисника са мултимедијалним садржајем. Обухвата софтверске и харфдверске технологије које се користе у рачунарским системима за креирање, мењање и приказивање слика меморисаних у дигиталном облику. Рачунарска графика је поље визуелног рачунарства у ком се помоћу рачунара ствара слика, или се мења и подешава слика из стварног света.
интерактивност – могућност да корисник приступа мултимедијалним садржајима и да сам активно контролише садржај или проток информација
мултимедијални систем – све компоненте које учествују у производњи дигиталних мултимедијалних садржаја, њиховој дистрибуцији (преносу и испоруци кориснику) као и њиховом приказивању
За производњу садржаја користе се одговарајући програми (софтвер), рачунари, камере, дигитални, фотоапарати, скенери, микрофони и многи други уређаји. Софтвер обухвата осим различитих програма и алата за рад са појединим компонентама мултимедијалних садржаја (текст, звук, слика, видео, анимација) и посебне алате за интеграцијусвих тих компоненти у јединствену целину. Они се називају ауторским системима (алатима) – пример је Adobe Premier, као представник власничког софтвера, а као представнике слободног софтвера можемо навести: Kdenlive, OpenShot, Lightworks, Blender…
Дистрибуција мултимедијалног садржаја може бити:
– online – преко интернета, одмах је доступна
– offline – на преносним медијумима
Примена мултимедијалних садржаја: графички и веб дизајн; област забаве (слушање музике, гледање видео садржаја, мултимедијалне игре); пословање – ефикасно средство за презентацију и продају; образовање – мултимедијалне анимације, учење на даљину…
навигација – кретање по страницама и сајтовима помоћу линкова. Линк може бити било који елеменат мултимедије (текст, слика, видео) који својим изгледом или садржајем асоцира на линк коме води. Навигациони елементи:
– дугмад
– хипертекст – део текста који је обележен на одговарајући начин (обично плаве боје, подвучен). Када се кликне на тај текст – отвара се одговарајућа страница на интернету или се покреће одговарајући мултимедијални садржај. Употребом хипертекста који води ка другим врстама садржаја (графика, звук, видео) настаје хипермедија.