Упознавање са програмом ffDiaporama

Након што смо се упознали са основним појмовима везаним за видео:

Видео
Видео компресија
Технике видео компресије
Фрејмови
Приказивање видеа
Bitrate (брзина протока)
Врсте видео фајлова
Формати видео записа

прелазимо на обраду видео записа. Због проблема који су се ранијих година јављали у раду са avidemux-ом, ове године сам се одлучила за програм ffDiaporama.

ffDiaporama је програм за креирање видео секвенци (слајдова) које могу садржати:

– наслов – фиксан или анимиран
– слике – фиксне или анимиране
– видео клипове (исечке)
– музику

Ове секвенце се спајају у слајд-шоу помоћу прелаза (транзиција) да би се произвео комплетан видео.

Са овим програмом могуће је направити слајд-шоу од већег броја фотографија, са различитим прелазима између њих и позадинском музиком; могуће је исећи део видео снимка, спојити два видео снимка у један (са прелазима између њих, или без тих прелаза), по потреби налепити другу музичку подлогу у односу на оригиналну из видео записа и по потреби налепити неки текст на видео запис, додати наслов видеа на почетку и одјавни слајд са именима аутора; могуће је комбиновати слајдове фотографија и видео снимке…

Доступне су следеће опције:

– поновно обликовање слика – ротирање под различитим угловима и осама, промена димензија слике, примена неких ефеката над њима…
– исецање видео клипова
– додавање текста сликама, секвенцама и анимацијама
– примена графичких филтера на сликама и видео клиповима (претварање у црно-бело, изједначавање боја…)
– стварање анимација зумирањем или ротацијом слика
– корекција слика и видео клипова током анимације (осветљеност, контраст, гама, боје…)
– прелази између секвенци са дефинисањем типа прелаза, за сваку секвенцу појединачно
– додавање позадинског звука (wav, mp3 или ogg) са могућношћу подешавања нивоа звука и паузирања музике током појединих секвенци
– генерисање видео записа који се може користити на већини савремених уређаја (DVD плејер, паметан телефон, мултимедијални уређај, рачунар…), а може се објавити и на сајтовима за дељење видео садржаја, као што је youtube
– видео формати од QVGA (320×240) до Full HD (1920×1080), укључујући и DVD и HD 720 формате
– резолуција слика, односно видео записа: 4:3, 16:9 или 2,35:1
– формати за рендеровање (извоз), тзв. контејнери: avi, mpg, mp4, webm, mkv

ffDiaporama је бесплатан програм слободног кода, објављен под лиценцом GNU General Public License (GPL) version 2. Постоје верзије за windows и већину дистрибуција Linux оперативног система. Може се преузети са странице (потребно је одабрати верзију која одговара вашем оперативном систему јер постоје и 32-битна и 64-битна верзија).

Сам програм нуди доста могућности, мада има и својих ограничења.

За манипулације над звуком који ће се користити као музичка подлога најбоље је користити audacity и у њему комплетно припремити музичку подлогу и извести у mp3 формат. (то урадити тек кад је комплетно цео видео материјал припремљен, када је познато укупно трајање видео записа, како би се дужина музичке подлоге прилагодила дужини видео записа)

Упознавање са могућностима овог програма урадићемо у неколико текстова, кроз објашњења на конкретним примерима:

упознавање са радним окружењем
креирање слајдова од фотографија
креирање видео фајла од видео слајдова

6 thoughts on “Упознавање са програмом ffDiaporama

  1. Drago mi je što promovišete ffDiaporama movie creator. To je program vredan pažnje, velikih mogućnosti, a jako retko upotrebljavan u mnoštvu video editora. Za ffDiaporamu ima vrlo malo tutorijala na youtube pa je možda i to uzrok slabe popularnosti. Primetio sam da ffDiaporama ima neki problem sa zvukom ( neki zvučni fajlovi su prilično loše reprodukovani, a i posle rendera su takođe bili lošeg kvaliteta) tako da sam zvuk uglavnom dodavao u nekom drugom video editoru. Program sam koristio na Win 10, Ubuntu i Linux Mintu i na dva računara i zvuk je na svim sistemima loše radio, ali sve ostalo je za svaku pohvalu. Napravio sam nekoliko tutorijala i postavio na youtube jer sam video da postoje samo dva strana tutorijala.

    • Драго ми је да се јавио неко ко је радио у овом програму и ко може да допуни моје текстове. Лично нисам приметила проблем са звуком, али ћу обратити пажњу кад будем поново радила у овом програму.
      Који видео едитор сте користили за додавање звука?
      Можете ли ми послати линкове за Ваше туторијале, радо бих их погледала?

      • Za dodavanje zvuka na video sam koristio Open shot video editor najčešće, a ponekad i Kdenlive. Ja koristim Linux Mint i ranije sam koristio Ubuntu u dual boot sa Win 10 tako da sve programe koje koristim na linuxu koristim i na Windowsu . Koristio sam i neke druge video editore kao što su Avidemux,Pitivi, Handbrake i Blender koji je ustvari 3D program, ali ima i vrlo moćan video editor i od svih video editora na Linuxu mi se pokazao kao najstabilniji ali je i najkomplikovaniji. Neki od ovih programa su mi dobro radili samo na najnovijoj verziji, a neki su bili stabilniji sa starim verzijama. Avidemux, Kdenlive i Blender samo najnovija verzija a Open shot starija.Što se tiče mojih tutorijala videćete da su tehnički mogli biti i bolji, ali vrlo je teško napraviti baš dobar tutorijal, a snimanje nekih mi je ograničavala i slabija konfiguracija računara koji sam koristio. Tutorijale možete pogledati na youtube kanalu Војо Жарковић evo link https://www.youtube.com/user/vojozar/videos?shelf_id=0&sort=dd&view=0

      • Open shot мени не одговара зато што постоји само верзија за 64-битне процесоре (за windows). Avidemux је такође знао да прави проблем на windows-у, тако да сам се зато одлучила за ffdiaporama, мени се показала као најпоузданија, а добро ради и на (k)ubuntu-у и на windows-у.

        Погледаћу Ваше туторијале ових дана, па ћу Вам пренети утиске.

        Хвала још једном на корисним сугестијама 🙂

  2. Pre nekoliko dana sam instalirao i isprobao ffDiaporama 2.2 devel razvojnu verziju i na njoj mi zvuk radi dobro, a jedine nove opcije su vezane za dodavanje i uređivanje zvuka. U prozoru za uređivanje zvuka postoje opcije fade in, fade out i isecanje zvuka što na verziji 2.1 ne postoji. ffDiaporama 2.2 devel je razvojna verzija, ali nisam primetio da je nestabilnija nego poslednja stabilna verzija 2.1 .

Оставите одговор

