GIMP се може искористити и за израду једноставних анимација. Подсетимо се да је анимација низ сличица које се брзо смењују чиме се ствара осећај кретања. (Слично као и код филмова где имамо промену 24 сличице у секунди, а код видео записа је од 24-30 сличица у секунди за HD квалитет – величина fps). Покушаћемо да на једноставном примеру (кретање лопте) објаснимо принцип креирања gif анимације.
Покренемо програм GIMP и започнемо креирање новог документа (File->New, односно Датотека->Нова, па у дијалошком прозору који се отвори одаберемо димензије слике)
Нацртамо жељене сличице и распоредимо их у неколико слојева.
За сваку сличицу додајемо нови слој: Layer->New layer, односно Слој->Нови слој, а у дијалошком прозору дефинишемо позадину:
Позадина може имати боју четкице, боју позадине – background (препоручљиво ако користите неку другу боју позадине, а не белу), белу – white (препоручљиво ако користите белу позадину на свим слојевима) и провидну – transparent. Наравно, димензије новог слоја треба да буду исте као и димензије основног!
Уколико желимо да пратимо кретање објекта, тако да се задржавају и претходне сличице (нпр. исцртавамо неку линију, па нам је важно да се на крају види цела линија) сви слојеви (осим позадине – најнижи слој) морају бити провидни. У осталим случајевима, када симулирамо кретање – слојеви треба да буду непровидни. За цртање треба користити алатку оловка (Pencil tool). (Мада, за цртање лопте најзгодније би било алатком Избор елипсе одабрати кружну површину на позадини и затим је помоћу Кантице са бојом (Bucket fill tool) обојити у жељену боју). Да бисте лакше позиционирали сличице, можете, у току рада, слојеве направити да буду барем делимично провидни (прозор Layers), а касније, при промени назива слојева непровидност вратити на 100%. За рад са слојевима треба отворити прозор Слојеви (Layers).
Низ сличица за нашу анимацију изгледа отприлике овако:
Након што смо нацртали све сличице потребно је отворити прозор Слојеви, преименовати сваки слој тако да иза назива слоја наведемо време трајања у ms у заградама. Нпр. Слој 2 (500ms). Преименовање слојева обавља се тако што се двокликом на назив слоја он активира како би се могао променити. Време трајања слојева не мора бити исто, али сва трајања се наводе у ms!
Пре снимања можемо проверити да ли функционише, тако што ћемо покренути анимацију: Effects->Animation.
Отвара се нови прозор у коме кликом на дугме play покрећемо анимацију.
Ако нисмо задовољни како наша анимација изгледа, можемо се вратити и изменити нешто. Кад смо променили називе свих слојева потребно је сачувати слику. Користимо опцију export as, одабрати тип фајла gif, а у дијалошком прозору који се отвара обавезно чекирати опцију animation.
И, коначно, наша анимација је готова: