Фрејмови

Видео записи се најчешће састоје од три врсте фрејмова. Разлика између појединих врста фрејмова је само у начину записивања и начину читања (тумачења). При репродукцији (приказивању), сваки фрејм се приказује као нормална слика без обзира којом техником је он записан у видео запису.

I-Frames (Intra-frames) или кључни фрејмови (key-frames)
I-фрејмови имају веома важну улогу и често се називају кључни фрејмови (key-frames). Назив intra-frames потиче од тога што су ови фрејмови записани искључиво унутарфрејмовском компресијом. Они садрже комплетан запис слике и потпуно су независни од других типова фрејмова. Они служе као основа од које се прерачунавају остали фрејмови. Први фрејм у компресованом видео запису  је увек I-фрејм. Сваки видео запис мора садржати кључне фрејмове.
Pошто користе само унутарфрејмовску  компресију, заузимају знатно више простора од осталих врста фрејмова. Да би се постигла снажнија компресија, тежи се томе да се у видео запису употреби мањи број I-фрејмова али ипак на сваких 300 фрејмова треба да буде барем један I-фрејм. Код типичног „DivX“ видео записа у просеку је 60 до 100 пута мање I-фрејмова од осталих. Другим речима између два кључна фрејма обично се налази око 60 фрејмова другачијег типа.

P-frames (Predicted-frames)
P-фрејмови су сложени фрејмови који се састоје од делова који се предвиђају тј. прерачунавају на основу претходних фрејмова. P-фрејмови су записани на другачији начин од I-фрејмова. Они користе међуфрејмовску компресију. Садрже само опис који декодеру говори у чему је разлика у односу на претходни фрејм и због тога заузимају знатно мање меморијског простора него I-фрејмови. При репродукцији видеа декодер тумачи запис P-фрејма и претходног фрејма и на основу тих података  креира потпуну слику која се приказује на екрану.

B-frames (Bi-directional-frames) и Bi-directional encoding
У буквалном преводу Bi-directional encoding значи двосмерно кодирање. При коришћењу двосмерног кодирања осим I и P фрејмова користе се и B-фрејмови. B-фрејмови су слични као P-фрејмови, само што за разлику од њих могу да се прерачунавају и од претходног и од следећег фрејма и тако постижу најмање могуће заузеће меморијског простора. Због тога је употреба B-фрејмова веома важна када желите постићи висок степен видео компресије. У суштини двосмерно кодирање је напредна техника видео компресије, али није подржана на свим уређајима.
Једноставнија и мање напредна варијанта двосмерног кодирања је коришћење само једног B-фрејма између фрејмова других типова.
Напреднија варијанта је када се користи низ од два или више B-фрејмова између фрејмова других типова, али је не подржавају многи уређаји. Већина кућних плејера и других видео уређаја подржава само 1 B-фрејм у низу. Због тога је стандардом предвиђено да се сме користити само један B-фрејм у низу управо зато што се тако осигурава компатибилност са свим уређајима.

GOP – group of pictures (група слика)
I-фрејмови су потпуно независни од других јер користе само унутарфрејмовску компресију. P и B фрејмови зависе од претходних (и следећих фрејмова) па не могу бити протумачени самостално. Због тога сваки низ слика мора почети I-фрејмом (кључним фрејмом) да би био читљив. При репродукцији видеа, кодек у било којем моменту може приказати I-фрејм јер он садржи комплетан запис неопходан за његово приказивање. Да би кодек приказао неки од других фрејмова у низу, он мора израчунати све фрејмове који му претходе. На пример, ако видео случајно премотате на позицију фрејма који је седамдесет фрејмова удаљен од претходног кључног фрејма, кодек мора израчунати претходних 69 фрејмова да би приказао тај жељени фрејм. Дакле употреба малог броја кључних фрејмова чини незгодним премотавање видеа и лоцирање појединих фрејмова при видео монтажи. Због тога се не користити више од 300 фрејмова размака између два кључна фрејма.
Сваки низ фрејмова који почиње I-фрејмом и траје све до следећег I-фрејма се назива GOP (group of pictures) – група слика. Групе слика су значајне и када сечемо видео запис у неком од одговарајућих програма за то. Фрејмови из групе слика који следе након кључног фрејма се наслањају на њега и не могу се протумачити без њега. Са сваким кључним фрејмом који исечемо из видеа ми заправо избацујемо целу групу слика тј. цели низ слика иза тог кључног фрејм.

делови текста преузети са VIDEO MAJSTOR – Osnove video kompresije

Advertisements

One thought on “Фрејмови

  1. Повратни пинг: Упознавање са програмом ffDiaporama – Рачунари и програмирање

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s