CodeBlocks

Развојно окружење CodeBlocks (које садржи и компајлер и линкер) може се преузети са адресе:
codeblocks-12.11mingw-setup.exe. У питању је верзија која у себи има инсталиран компајлер.

Уколико постоје било какви проблеми у коришћењу овог програма, ево линкова ка неколико бесплатних програма који би требало да обављају исти посао:

AutoIt http://www.autoitscript.com/site/autoit/
ConTEXT http://www.contexteditor.org/
Crimson Editor http://www.crimsoneditor.com/
DAMN NFO Viewer http://www.softpedia.com/get/Office-…O-Viewer.shtml
Flashdevelop http://osflash.org/flashdevelop
GetDiz http://www.outertech.com/en/notepad-replacement
HxD http://mh-nexus.de/en/downloads.php?product=HxD
jGRASP http://www.jgrasp.org/
Notepad++ http://notepad-plus-plus.org/
Programmer’s Notepad http://www.pnotepad.org/
SharpDevelop http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/
Win32Pad http://winscp.net/eng/docs/introduction

Кратко упознавање са развојним окружењем:

Након покретања програма (Start->All Programs->CodeBlocks->CodeBlocks) појављује се следећи прозор:

 

Изглед прозора је врло сличан прозорима других графичких радних окружења. У горњем делу прозора су линија менија и линија алатки са уобичајеним опцијама. У радном простору се наводе сви фајлови који се користе, као и веза међу њима.

Иако и CodeBlocks нуди могућност отварања новог пројекта приликом писања програма, за потребе учења програмирања довољно је отворити нови фајл, како је приказано на следећој слици:

 

Након тога изглед основног прозора се донекле мења:

Приликом снимања фајла обавезно је навести екстензију која означава о којој врсти фајла се ради:
.c – изворни програм у програмском језику C
.cpp – изворни програм у програмском језику C++
.h – заглавље

Снимање први пут обавити помоћу File->Save file as, како би се дефинисало име фајла и екстензија. При следећим снимањима (након исправљања грешки, а пре поновног покретања програма преводиоца) довољно је ићи само на File->Save file. (Уколико се раде примери са више фајлова, онда се иде на File->Save all files).

Након снимања програмског кода у фајлу са одговарајућом екстензијом потребно је извршити превођење, односно покренути програм преводилац (компајлер):

Дакле – или Build->Build или само кликнути на дугме Build на линији алатки.

Уколико приликом превођења програм преводилац открије грешке пријавиће их у доњем делу прозора:

Видимо да је грешка укратко описана, наведен је број линије у којој је до грешке дошло, и кад се кликне на грешку (у доњем делу прозора) у програму је линија у којој се налази грешка обележена црвеном бојом, тако да је лако уочљива.

Након исправљања грешке, потребно је поново снимити фајл, и покренути програм преводилац. Када се исправе све грешке прозор има следећи изглед:

 

Након овога програм је спреман за извршавање:

 

Дакле, програм се покреће са Build->Run или само дугме Run на линији алатки. Након тога отвара се нови прозор у коме се уносе потребни подаци и приказују резултати:

 

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s